Recenze: Mikyna Coffee and Food Point


Byla jsem z toho jednu dobu docela upřímně zoufalá. Když jsem se s holkama chtěly o víkendu sejít někde na kafe, tak jediná možnost byly kavárny v obchodních centrech - Costa, Coffeeshop a jiné menší kavárny (frenčízy). Ale pořád tu chybělo něco..jiného. Něco, co bude osobité, originální a kde se budou moct lidi scházet i o víkendech. Mikyna tohle splnila a navíc sem můžeme zajít v sobotu. Konečně! A jaká Mikyna je?
Mikyna

Mikyna v kuchyni je původně blog. Blog dvou lidí s vášní pro vaření, ačkoliv každý z nich má rád něco jiného. A jejich společná cesta se zatoulala i na ulici 5. května v Liberci, kde na začátku roku 2015 otevřeli malou bistro - kavárnu (dříve zde sídlil Jas - zdravá výživa). 

Když kolem procházíte, okamžitě vás Mikyna upoutá. Velká okna alá výkladní skříně, ve kterých rovnou sedí lidé, kolem sebe polštáře, vybavení veskrze z obyčejné překližky a nad hlavou visí originální origami lustry. Tohle já ráda, a tak netrvalo dlouho a do Mikyny jsem se zatoulala. Nejdřív sama, trochu nasát místní atmosféru a zjistit, jestli si budeme rozumět :-)

A Mikyna nezklamala. Miluju klasické espresso (takové), ale ne moc kyselé. Mám radši zemitou chuť a ne tu, kdy mi obličej začne dělat tohle:
Homer - zdroj (http://www.simpsoncrazy.com/content/pictures/homer/HomerSourball.gif)
A espresso v Mikyně je super. Chutná mi (a poznám to hned, protože bez mléka a bez cukru je to prostě to nahatý kafe, jak má být) a navíc je za krásných 35 korun. Kromě espressa jsem vyzkoušela i filtrovanou kávu. Na výběr jsou alespoň tři druhy (pražírna The Barn) a rozhodně stojí za ochutnání. A co je důležité, kávu vám udělají i se sojovým mlékem, takže všichni s intolerancí na laktózu mají v Mikyně vyhráno!

filtrovaná káva a karamelový dortík

Kromě kávy si můžete dát i skvělé domácí limonády. Já ochutnala malinovou s tymiánem a byla prostě výborná! Zvláštností je espresso - cola. Taky jsem ochutnala a..Zajděte si taky ;-)

A nebyla by to správná kavárna, kdyby neměli i něco na zub. Výběr je obrovský! Čokoládová pěna, čoko košíčky s karamelem, pomerančový či mrkvový dort a mnoho dalších! Ze slaných jsou pak v nabídce různé chlebíčky a quiche. A pozor! Mikyna opět myslí i na ty, kteří nemohou a nebo nechtějí jíst vše, takže najdete dobroty bez lepku, bez laktózy, vegetariánské a dokonce i veganské. Třikrát hurá!

Espresso a čoko pěna - mňam!
A aby óda na tuhle kavárnu byla kompletní, musím zmínit jejich obědové menu. V týdnu nabízejí každý den polévku a dvě hlavní jídla. Za menu polévka - hlavní jídlo zaplatíte kolem 120 korun a budete dobře a hlavně kvalitně najedení. Já naposledy vyzkoušela čočkovou polévku s rajčaty a byla skvostná. 

Pomyslnou třešničkou na dortu je to, že si zde bez ptaní a bez poplatku můžete dopřát obyčejnou kohoutkovou vodu (na což já jsem pes a jinou si nedávám).

Milý a hlavně ochotný personál je skoro samozřejmostí. Takže jestli do Liberce, tak rozhodně sem! Doporučuje 9 z 10 Terez ;-)

P.S. Naprosto žeru jejich hrnečky a talířky! Velká krása :-)

Štítky: , ,